30 mars 2010 - Lärt mig att pumpa cykeldäcken

Idag har jag lärt mig att pumpa cykeldäcken med luft (nästan) heeelt själv. *stolt*

Skämt åsido, eller jag har faktiskt lärt mig det idag, konstigt nog så har jag aldrig under mina 16 år pumpat mina cykeldäck tidigare utan det har alltid pappa gjort åt mig men efter att ha cyklat utan någon som helst luft i däcken så fick jag total panik och drog ut cykelpumpen för att få i lite luft i däcken så att jag slipper bli andfådd efter några minibackar. Det gick sådär. Jag fattade inte alls hur man skulle fästa munstycket på däcket för att pumpa in luften vilket bevisar att jag är extremt icke-teknisk. Men med lite hjälp ifrån mamma så lyckades jag faktiskt få in luft i däcken och nu kan jag HELT SJÄLV! Så nu är jag snart redo att flytta hemifrån, måste bara lära mig att tvätta i tvättmaskin också. Och att städa innan alla små trevliga dammråttor dyker upp i tusental under sängen. Och att ge katten mat så han inte svälter ihjäl. Och att rensa avloppen (HEMSKA TANKE!). Nä, jag bor nog hemma ett tag till. 

Snart är det påsk för övrigt! Då ska jag föräta mig på godis och slöa i största allmänhet.


Min kyckling är den snygga, det vill säga den gul-rosa. Olivias kyckling är den fula med extremt ojämna prickar, höhöhö. Nä, nu ska jag inte vara på det humöret. Olivias kyckling är orginell och hon var otroligt konstnärlig när hon valde att tolka om kycklingens färg till röd. (Hahahahaha, *host* skitful *host*) Det är så himla typiskt mig och Olivia att tracka ner på den andra på skoj.

Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0