Habbo Hotel



Just nu är jag inne på syrrans dator, som en gång har varit familjens dator. Anledningen till detta är att jag ska leta reda på ett skolarbete som min svenskalärare vill att jag skall skicka till honom för att han skall ha det som exempel på hur man skall skriva bokrecensioner eller något liknande. Jag är väldigt sällan inne på den här datorn och det dumma är att flera av mina mailadresser är knytna till den här datorn. Då tänkte jag att jag lika gärna kunde gå in och kolla mailen när jag för en gångs skull är inne på den här datorn. Hur som helst var det en massa mail ifrån youtube, blogg, facebook-inbjudningar, gamla olästa Tokio Hotel-mail från min fanperiod m.m.

Dessutom hade Habbo Hotel skickat ett mail och det var första gången på evigheter som jag ens ägnade den hemsidan en tanke. När jag var yngre älskade jag sidan, förutom att jag var dum nog att lämna ut mitt lösenord en gång, och jag lyckades samla ihop massor av möbler där, utan att det kostade mig en enda krona. Bilden ovan är ett av de rum jag hade/har och jag kommer ihåg hur många timmar det tog för mig att samla ihop alla dessa möbler. Att byta möbler med någon annan och hela tiden se till att min möbel var lite sämre än den andra personens möbel så att jag skulle tjäna på det. Jag började med en liten pall eller dörrmatta om jag inte minns fel och många timmar senare så hade jag lyckats samla ihop det på bilden + 3 fyllda rum till.

Det är helt sjukt hur mycket tid man kan lägga ner på ett dataspel, på något som inte ens är verkligt. Istället för alla de timmar jag lade ner på det här kunde jag ägnat mig åt något kreativt och jag hade kunnat vara bra mycket bättre på gitarr än vad jag är nu till exempel. Nu kan jag också göra något kreativt istället för att sitta här och klaga på hur dåligt jag värderade saker för fem, sex år sedan men det här är väl också kreativt på ett annat sätt. Hur som helst så var jag en jäkel på att göra "bra" affärer på Habbo Hotel. Men jag är fortfarande sur på mig själv för att jag slängde bort min tid så där då och satt vid Habbo Hotel flera timmar om dagen. Nej, nu ska jag göra något av även den här dagen. Jag tänkte laga till spagetti och någon slags köttfärssås och sedan måste jag läsa på lite inför det sketna optikprovet. Dessutom ska jag nog gå ut lite eftersom det är så underbart väder idag. Hoppas ni får en fortsatt härlig dag.

Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0