Hatar att inte förstå något

Idag är det söndag och hittills har den bara bestått av plugg inför Matte A-provet imorgon. Det går verkligen inte bra, eftersom jag knappt förstår hälften av det jag måste kunna inför imorgon. Anledningen till detta är att jag aldrig har prioriterat Matte A i och med att jag egentligen inte måste läsa kursen. Jag går ju bara i nian ännu och Matte A är bara en extragrej jag har bestämt mig för att göra. Nu funderar jag på att göra kursen sedan i ettan på gymnasiet istället, för som det ser ut nu kommer mina Matte A-kunskaper inte räcka långt i betygsväg. Samtidigt vill jag verkligen gå klart eftersom det är så lite kvar nu på kursen.

Men jag är så jäkla trött på att alltid känna att jag måste prestera så bra hela tiden. Varför går jag egentligen den där Matte A-kursen? Egentligen så vill jag ju inte göra det. Jag blir trött bara jag tänker på måndagar då jag har kursen och då jag går i skolan från 08.40-17.20 utan några längre raster. Jag får fundera på om jag skall göra det där provet imorgon eller om jag skall hoppa av och läsa Matte A sedan i ettan när jag går natur, som alla andra gör. Samtidigt kan jag inte förneka att Matte A har hjälpt mig mycket i nians matte.

Jaja, jag skall sluta skriva en massa ointressant skit nu och göra något roligt. Sedan vid klockan fem så jag ska kolla på när min kusin ifrån Göteborg spelar handboll. Han är så söt för han har gått och laddat hela veckan nu bara för att vi ska kolla på när han spelar matchen.

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0