Ineffektivitet på hög nivå

Nu har jag äntligen pluggat färdigt och för tillfället flyger all information omkring hursomhelst i huvudet men jag hoppas att allt faller på plats inatt när jag sover. När jag pluggar så är jag så otroligt ineffektiv, vilket är ganska tydligt med tanke på att jag pluggat av och till från klockan 15. Självklart har jag inte pluggat under all den här tiden utan jag har gjort allt för att hitta på andra saker att göra för att slippa pluggandet. Jag åt middag tillsammans med mamma och Olivia och var ovanligt social och satt kvar väldigt länge och pratade. Sedan tog jag en lång promenad och därefter vilade jag lite, och somnade i en och en halv timme. Sedan vilade jag lite mer, sedan åt jag kvällsmat och först vid tio började jag att plugga på riktigt.

På åtta timmar har jag alltså pluggat i ungefär tre timmar och ätit, vilat, sovit, tagit paus o.s.v. i fem timmar. Stabilt. Så istället för att få det gjort och ha fritid på riktigt därefter så har jag nu haft uppgiften hängande över mig hela dagen, inte särskilt bra. Min effektivitet vad gäller plugg måste alltså förbättras ganska rejält om jag skall gå natur på gymnasiet.

¡Buenas noches! /Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0