Segrare i äppelkriget 2010

På vår skola anordnas varje år en tävling som kallas Äppelkriget (äpplekriget?) där A, B, C och DE tävlar emot varandra i olika grenar, bland annat Volleyboll (9:orna), Simstafett, Kurirstafett, Guitar Hero, Bordtennis, Dansmatta, Luffarschack, Innebandy (7:orna), Fotbollsvolleyboll (8:orna), Långhopprep, Dragkamp, Fotbollskickning o.s.v. Dessutom gör varje lag en show som bedöms av en jury. Man får poäng för alla de här grenarna och när dagen är slut så räknas den totala poängen ihop för varje lag och man får då fram en segrare.

Eftersom tjejerna i vår klass är lite halvaktiva av sig så ställde jag upp i ganska många av dessa grenar. Så jag var riktigt trött i kroppen efter att ha medverkat i Volleyboll, Simstafetten, Show, Guitar Hero, Långhopprep och Kurirstafett. Men det gick bra i år. C-laget vann hela äppelkriget för första gången sedan 1995 och dessutom vann vi den viktigaste och mest prestigefyllda grenen för andra året i rad, showen med vårt 2009-tema innehållandes AHK:s SM-guld, Svininfluensan, Barack Obama och Michael Jacksons död. Jag är så jäkla glad att det gick vägen den här gången eftersom vi kommit trea och tvåa i slutresultat tidigare år och nu fick vi äntligen vinna och lämna skolan med frid i hjärtat, haha. Riktigt härlig dag var det!

(Detta inlägg skulle egentligen publicerats igår då tävlingen ägde rum men jag var totalt slutkörd så jag sket i att skriva ett inlägg.)

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0