Tokio Hotel, Scandinavium 5/3-10

Igår var jag och Olivia på Tokio Hotel i Scandinavium och det var himla roligt. Tokio Hotel var ju vårt absoluta favoritband för några år sedan. Då fick vi aldrig se dem live på grund av Bills sjukdom men nu har vi äntligen sett dem live och de var bra mycket bättre än vad jag mindes dem. Det var härligt att de körde lite gamla låtar också, men jag måste erkänna att deras nya låtar inte är särskilt dumma de heller. Det gäller bara att lyssna in sig lite på dem.

Om man skall sammanfatta det lite kort: Det var bra att man tog med sig öronproppar om man säger så. Trots det har jag ont i öronen idag, fast det kan bero på att jag var smart nog att ta ur öronpropparna lite då och då, jag hatar att ha öronproppar för ljudet blir så burkigt då. Grejen var den att själva musiken inte var så hög utan det var alla fans som skrek så förbannat mycket. Men det var härligt, riktig stämning. Jag tyckte att stämningen på den här konserten var mycket härligare än på Green Day och AC/DC, vad gäller fansen alltså.

Sedan är Green Day och AC/DC bättre musiker men Tokio Hotel blir bara bättre och bättre med åren. De har ju all tid i världen att utvecklas eftersom ingen i bandet överstigit 23 år. Imponerande med tanke på alla priser de vunnit, alla ställen de har spelat på och deras fanskara. Jag skriver mer när jag orkar men ni fick en kort sammanfattning där.


Laddar upp fler bilder sedan.

Linda 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0