Utklassning i handboll och South Park - the movie

Det var kul att kolla på handbollsmatchen tidigare idag eftersom min kusins lag utklassade vår stads lag med 25-7 eller något liknande. Jag hade aldrig sett min kusin spela handboll förut så det var riktigt kul att se. Han var dessutom grymt bra och räddade i princip varenda boll som sköts mot mål, han är nämligen målvakt. Fast jag tycker ändå lite synd om det andra laget som förlorade så stort.

Efter matchen umgicks jag och Olivia lite med vår kusin och det var härligt att få prata med honom. Vi hade inte setts sedan i julas så det var ett tag sedan vi sågs. Han är alltid lika rolig att vara med, det är synd att vi inte träffas oftare. Nästa gång vi ses blir väl antagligen i slutet av april eller i början av maj då det inträffar lite födelsedagar och sådant.

När vår kusin åkt hem till Göteborg igen så tittade jag och Olivia på South Park - the movie och det måste vara en av de sjukaste filmerna jag någonsin har sett. Jag älskar South Park men ibland blir det bara lite för mycket av allting. Humorn är minst sagt grotesk och det förekommer en hel del våld, rasism och svordomar men ändå var filmen rolig på något udda sätt. Det är väl svårt att ta något på allvar när det gäller South Park helt enkelt, de driver ju med allt och alla.

Nu ska jag strax sova, om jag inte repeterar lite matte A vill säga. Fast det känns rätt meningslöst, det kommer ändå inte att gå bra imorgon hur mycket jag än pluggar för jag förstår helt enkelt inte. Jag har ju trots allt inte fått den grund som man bör ha fått vid matte A eftersom jag håller på att läsa nians matte nu. Jag är ju inte färdig med grundskolematten ännu och då blir det svårt med gymnasiematten.

Nu blir det antagligen värdelös uppdatering igen eftersom skolveckan börjar imorgon och då har jag varken ork eller lust att skriva. Vi ses väl till helgen, eller något sådant...

Linda

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hejsan! Tackar så jättemkt för kommentaren om mina bilder!:D

2010-03-21 @ 23:36:17
URL: http://miiikaelas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0