12 Maj 2010 - Jag svarar på frågor i brist på annat att göra

Det här är kul för mig att läsa, men ni andra kan hoppa över det.

Höger- eller vänsterhänt:
Vänsterhänt.
Humör just nu: Bra, är lite trött och sjuk men jag är ganska glad ändå.
Favoritgodis: Choklad, i alla dess former.
Är det nåt du absolut inte äter: Jag äter det mesta, men jag har problem med blodpudding, leverpastej och sådant. Inte för att det smakar illa eller något, jag har bara lite problem med vetskapen om att jag äter någon annan varelses blod eller lever, så det försöker jag undvika.
Kläder just nu: Svarta strumpbyxor, grå tröja, grå munkjacka.
Musik just nu: Ingen.
Sommarplaner: Konserter, sommarjobb och bara ta det lugnt.
Saft eller alkohol: Saft.
Hur många kuddar sover du med: En.
Favoritväder: Strålande sol och svaga varma vindar. 
Morgon- eller nattmänniska: Nattmänniska, helt klart.
Sparare eller slösare: Sparare. 
Kommer du ihåg din första kärlek: Jag har inte riktigt upplevt någon första kärlek ännu.
Tror du på mirakel: Hm, till viss del.
Hur många barn vill du ha när du blir stor: 2.
Bio eller promenad: Promenad.
Stjärntecken? Oxe.
Rädd för insekter? Absolut inte.
Största svaghet: Jag är rädd för att misslyckas.
Det här är jag bra på: Jag är bra i alla ämnen i skolan, spela gitarr och sjunga, lyssna på människor, spela badminton. Jag vet inte riktigt, jag är bra på mycket.
Chips, morötter eller godis? Medan jag äter är godis godast men jag mår så jäkla dåligt av allt socker efteråt så jag måste välja morötter med dipp.
Pizza eller hamburgare? Pizza.
Skriver du dagbok? Ibland.
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Jag vet inte riktigt, inte som det ser ut i nuläget i alla fall.
Stökigt eller välstädat? Välstädat, men jag har alltid stökigt.
Är du rädd för blod? Nej, jag blöder näsblod hela tiden så jag har absolut inga problem med blod. Jag blöder näsblod just nu till exempel.
Saltar du på maten? Sällan.
Gillar du att sjunga? Ja.
Anser du att du är stark? Hyfsat.
Brukar du sola? Ja, när solen för en gångs skull skiner så...
Vad gör du om du får hicka? Jag får nästan aldrig hicka men jag brukar dricka ett glas vatten.
Kaffe, te eller inget? Te.
Vilken svordom använder du mest? Fan!
Äger du en iPod? Nej, jag köper sällan nya teknikprylar. Jag har en två år gammal mobil och en MP3 från 2006 och det räcker gott och väl för mig.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Jag blir bara förbannad på väckarklockor så pappa får komma och dra upp mig ur sängen vid kvart över 7.
Hur många resväskor äger du? Ingen alls just nu.
Använder du flip-floppar? På sommaren så.
Var köper du dina matvaror ifrån? Willys.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Jag är värdelös på att ta kort, så jag är hellre med på bilden och överlåter fotandet till någon som förstår sig på det.
Vilken var den senaste filmen du såg? Forrest Gump.
Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en väninna? Jag älskar barn, men jag skulle nog välja en väninna.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En resa till Australien.
Har någon någonsin kallat dig lat? Hahaha, nej då. Aldrig någonsin... Jodå det sker, ganska ofta.
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nej, men jag skulle behöva ibland. Jag har ganska svårt för att somna. Nattmänniska som jag är.
Vilken CD ligger i din CDspelare just nu? Min CD-spelare är sönder så jag ser ingen anledning till att ha en skiva liggandes där.
Vilken är världens bästa artist just nu? Det är skitsvårt, jag är typen som lyssnar på få låtar av varje artist men lyssnar på massor av olika artister. Men just nu är The Killers en favorit.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Nej, jag tror inte det. Jag har inte varit i kontakt med så mycket människor de senaste dagarna och dessutom har jag lärt mig att det är inte smart eller snällt att föra vidare en hemlighet.
Vad åt du till middag senast? Lerkyckling, potatis, ärtor och sallad.
Använder du huvtröjor? Jadå.
Kan du vissla? Yes, I can.
Vem var den senaste som ringde dig? Mamma
Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Långa berg-och-dalbanor. Balder är härlig!
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Ja, det tror jag har hänt.
Vilket riktnummer befinner du dig i? 031, ungefär. ;)
Tittade du på tecknat när du var liten? Ja, det gjorde jag.
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Litet.
Hur många syskon har du? En lillasyster.
Är du blyg inför det motsatta könet? Jag är blyg i största allmänhet.
Vilken film kan du alla replikerna till? Haha, jag har inte så bra minne. Men jag kan ganska mycket på Titanic och Pirates of the Caribbean.
Äger du några popband t-shirts? Haha, Tokio Hotel for the win! Jag köpte den 2008 och använde den aldrig mer än till sovtröja.
När flög du senast? Januari 2009 från Australien.
Hur många stolar står kring ditt köksbord? 4.
Läser du för skojs skull? Ja, jag älskar att läsa.
Pratar du några andra språk? Engelska pratar jag ganska bra, spanska pratar jag inte lika bra...
Diskar du din egen disk? Det fixar diskmaskinen.
Har du gråtit offentligt? Det har nog hänt, men jag brukar inte visa känslor offentligt.
Har du en stationär dator eller en laptop? Både och. Nu har jag lap-top.
Försöker du alltid lära dig nya saker? Ja, det utvecklar mig.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Ja, det tycker jag. ;)
Kan du kasta macka? Ja, men jag slutar alltid på noll studsar. En plums ner i vattnet bara, that's it! Haha, nej men två studsar kanske jag kan få till när jag har en bra dag.
Har du någonsin varit på Jamaica? Nej.
Vad har du med dig in på bion? Snacks och cola.
Vem var din favoritlärare och varför? Jag har ingen favoritlärare faktiskt. Jag tycker att flera av dem är bra på olika sätt.
Har du dejtat någon av en annan religion? Nej.
Vad har du för väder? Grått, grått, grått.
Har du en blogg? Nej, absolut inte.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Svår fråga, kanske för att jag fortfarande går i nian och endast har läst en enda kurs på gymnasiet ännu. Matte A.
Gillar du att flyga? Nej, jag ställer in mig på att dö varje gång jag sätter mig i ett flygplan. Det känns bättre då, haha.
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Omtänksamhet.
När sov du senast på golvet? Jag kan inte minnas att jag har sovit på golvet men det har säkert hänt någon gång.
Gillar du din boende-situation? Lite litet och osmidigt är det allt. Men mitt boende är okej.
Vilken är din mammas hemstad? -
Din pappas hemstad? -
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 4-5. Men 7 för att jag ska vara hyfsat alert i skolan.
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Egentligen är de det, vad gäller läxor och sådant. Men jag väljer att sova istället. ;)
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Haha, absolut inte.
Vilken är din favoritfrukt? Banan och vattenmelon.
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Jag kollar på det men det hindrar mig absolut inte.
Hur gammal blir du nästa födelsedag? 17.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Ja, jag stör mig på felstavningar.
Tror du på liv på andra planeter? Ja, det gör jag.
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Jag kommer inte riktigt ihåg. Någon i familjen antagligen.
Tror du att Gud är man eller kvinna? Jag tror inte att Gud är någon, jag tror att Gud är kärlek och relationer mellan människor.
Vad var det senaste du åt? En banan.
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Både och.
Hur valde dina föräldrar ditt namn? De tyckte att Linda var ett fint namn helt enkelt.
Gillar du senap? Verkligen inte.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Det finns folk som har det mycket värre!
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Ja!
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Oj, vad svårt... Jag försöker verkligen komma på någon men det går inte. Olivia tycker däremot att jag är som Gabriella i High School Musical för att jag tydligen alltid ska vara så perfekt.
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej.
Tycker du om att krama folk? Det är jättemysigt!
Skulle du säga att du är trendig? Nej, jag tar på mig det jag tycker är bekvämt och snyggt sedan om det är trendigt eller inte bryr jag mig inte så mycket om. Trender förvirrar mig, oftast är trenderna rätt skumma.
Äger du en digitalkamera? Jag äger ingen kamera, men familjen äger 2 digitala och en systemkamera.
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Jag har hört några gånger att jag är lik Steffi i TV-serien "En ö i havet". Jag vet inte riktigt vad hon heter i verkligheten.
Stör det dig om någon säger att de ska ringa men inte gör det? Ja, lite.
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Jag gråter så sällan, så jag tror inte att jag skulle kunna gråta till en bok.
Vad är du allergisk mot? Inget.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej inte dåligt samvete, men jag är inte jätteförtjust i kött.
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Haha, mamma och pappa funderade på att döpa mig till Angus efter Angus Young i AC/DC.


Näsblod som sagt...

Linda




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0