Grattis Linda!

Idag är det Lindas födelsedag så jag har tänk att berätta lite grejer som jag och Linda vart med om, som när:

♦Linda slängde min barbie-docka i golvet för att hon var bättre än min på att gå på lina, och försvarade sig med att hon "skulle kasta dockan till mig", med all kraft ner mot golvet? Mm, självklart...

♦Vi gungade och jag ramlade av och fastnade i gungan och hängde upp-och-ner och Linda bara fortsatte att gunga.

♦Linda fastnade upp-och-ner i ett träd och började skrika som en galning och en tant blev jättearg på mig för att jag bara stod och var i chocktillstånd. Kärring..

♦Vi smälte ost på braskaminen som brände fast och jag fick skulden trots att det var Linda som började.

♦Vi gick runt med vår hamster Smulan i koppel.

♦Tusse var borta och vi försökte hitta numret till en som ringt och tipsat om att han sett Tusse på MAXI. Vi kollade i samtalslistorna i telefonen och ringde upp alla nummer, varav en hårsalong och till sist när en person svarade var Linda helt övertygad om att det var rätt person. "HAN ÄR DET!!!" sa hon och jag frågade om han ringt oss. "Nej" svarade personen och det visade sig att det var vår morbror som vi ringt upp.

♦Jag blev jätteförbannad på Linda och kallade henne "Jävla bög" och hon började gapskratta.

♦Vi bestämde för att "börja ett nytt sunt liv" som vi lyckades med i tre dagar.

♦En gång kallade jag Linda ett alldeles för fult ord för att komma från min mun och då började Linda diskutera med mig i en halvtimme och sa t.ex "Jag vet att du kan kalla mig saker men att sjunka så här lågt är inte acceptabelt" Fatta vad trött jag var på henne.

♦Jag kom med i Allt eller inget på TV och inte vågade prata i telefonen och Linda bara sprang iväg och jag lade på i direktsändning.

♦Vi var ute och joggade och gick vilse i skogen samtidigt som det började åska. Vi blev helt förtvivlade och började gråta och springa det fortaste vi kunde. Det visade sig sedan att vi var hundra meter ifrån landsvägen...

♦Vi bestämde oss för att gå en strandpromenad som vi trodde var 100 meter men som var minst 1 km och vi brände upp oss (solen är ju så stark i Australien).

♦Vi pratade och skrattade på bussen från Byron Bay till Sydney klockan tre på natten när alla försökte sova.

♦Vi upptäckte en spindel på golvet klockan 12 på natten i mitt rum och hämtade dammsugaren för att dammsuga upp den men vågade inte och bara skrek av rädsla för spindeln med en kropp på 1,5 cm. Det slutade med att pappa kom in och var jätteförbannad och bara tog spindeln och slängde ut den.

♦Vi gav varandra en jättestöt på studsmattan och bara skrek och föll ihop.

♦Linda lyckades sätta på en dammsugare på Elgiganten på Torp och inte visste hur man skulle stänga av den och jag var tvungen att hämta personalen. Till sitt försvar sa Linda "Den suger bra"

Detta är ett par saker som vi gjort tillsammans i våra liv. Jag älskar dig Linda och kommer alltid att göra det! Grattis syrran på 16års dagen!

Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0