Numera kan jag kalla mig ljustekniker också...

¡Hola mis amigos! ¿Qué tal? Nu är jag precis hemkommen från en lång dag. Ordinarie skolan höll på från tjugo i nio till halv fyra och därefter cyklade jag hem fort som fasen för att få i mig lite mat. Vid fyra var jag på gymnasiet och pluggade in Matte A och vid tjugo över fem cyklade jag hem för att hämta upp Olivia och vi drog till MX där de hade konsert ifrån Rockskolan.

Jag hjälpte pappa med att sköta ljuset eftersom han var upptagen med ljudet och jag var grymmare än grymmast, nej men jag var inte värdelös i alla fall. Det var skitroligt även om det blev lite udda byten helt i otakt med musiken några gånger, jag lär mig. Dessutom fick jag gratis fika så jag hällde i mig två 33cl cola, en chokladboll och en dammsugare, that's nice!

Jag funderar faktisktpå att dra ut med After Beach på deras sommarturné och sköta ljuset, så får jag lite mer pengar på kontot efter mitt sommarjobb på ett ålderdomshem. Det kan nog bli en rätt bra sommar trots allt, även om jag inte längre får något barnbidrag.

Nu blir det chill resten av kvällen och så är det skola imorgon igen, bara några få veckor kvar nu på grundskolan. Sedan är det sommarlov och därefter natur-natur i tre år. Skitkul, om än lite jobbigt.

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0