Egoboost

När jag var i Kalmar så passade jag på att köpa Blondinbellas bok "Egoboost" och jag kan säga att det inte tog lång tid att läsa ut den. Efter två dagar så hade jag läst ut den och det var verkligen inte kul när man märkte att man inte kunde bläddra mer i boken.

Som ni kanske förstår så tyckte jag verkligen om boken och den var väldigt intressant så det var riktigt svårt att sluta läsa. Hon pratar om mycket viktigta ämnen i boken till exempel självförtroende samt självkänsla, kärlek, ätstörningar m.m.

Jag hoppas verkligen att det är många tjejer här i Sverige som läst den för den är riktigt bra, hon skriver om saker som vi alla tjejer någon gång funderat över. Jag är glad att jag inte har dålig självkänsla/dåligt självförtroende längre men det finns så många som har det och det finns massa olika anledningar till varför dom har det.

Jag hade dåligt självförtroende för att jag kände mig utanför. Jag trodde aldrig att jag skulle få vänner igen, jag trodde att det var mig det var fel på för att ingen ville vara med mig. Jag kände mig hopplös den terminen. Jag försökte och försökte men ingenting hände.

Alla har vi någon gång känt att vi inte har något värde och det är helt fel. Vi är alla lika mycket värda, det spelar ingen roll vilket kön man är, hur gammal man är, hur lång man är, vilken hudfärg man har m.m. Alla är vi lika mycket värda.


//Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0