Fredag - Stolthet och fördom

Nu är det slut på veckan, det är dags för fredagsmyyys.


*Försöker se söt och snäll ut*

Hur som helst så kommer min helg inte att bestå att bestå av något speciellt roligt utan det blir att läsa Pride and prejudice för hela slanten och jag som är en icke-duktig-på-engelska-med-sämst-ordförråd-människa har lite problem med att förstå en del ord och jag tror inte att jag är tillräckligt kulturell för att se storheten i den här boken. Och varför läser jag den här boken? För att jag måste göra det, engelskauppgift. Eller ja, valet av bok var ju mitt, men jag misslyckades med det valet insåg jag efter 2 sidors läsande. Nu är jag faktiskt på s.30. *STOLT!* Nu ska jag göra något som är meningsfullt istället för att sitta och nörda framför datorn. Jag ska titta på TV!

Linda

Kommentarer
Postat av: Catherine

Jag har läst den boken och jag njöt och jag vet hur det är att försöka förstå ett annat språk, är det mycket svårt. Jag önskar jag kunde lära sig svenska, ja, jag kan men det kommer att se till att ta lite tid, tack och lov för google translate annars Jag ville inte vara att skriva detta. förlåt mig, jag heter Catherine och jag är från USA, såg jag dig på youtube, jag dont har ett YouTube-konto, men ni är verkligen duktiga :)

2010-09-24 @ 23:04:11
URL: http://Jag har stängt min blogg sida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0