Nollningsfest

Jag var på nollningsfest i Götet igår och det var jäkligt kul. Det tog ett tag innan vi fick komma in eftersom jag och mina vänner gick ur kön som rörde sig i snigelfart men efter någon timme så var vi inne och det var ett jäkla röj där inne. Folk dansade, musiken var svinhög och sofforna var knökade med folk som satt och skrattade och skrek. Det var omöjligt att inte ryckas med i stämningen och då är jag inte den som brukar dansa.

Det var mycket alkohol på festen och man märkte hur några av ens vänner blev mer och mer packade och började göra saker som de normalt sett inte brukar göra, men ja, det är ju deras val. Så länge de trivs med det så ska man ju inte lägga sig i. Själv dricker jag inte alkohol och har aldrig gjort, jag hatar nämligen att inte ha full kontroll på mig själv och det står jag för. Jag tänker inte falla för grupptrycket, utan jag har gjort mitt val och det kan ingen annan påverka.

Men stämningen var riktigt go´på festen och alla blev så sociala ju längre tiden gick men jag och några av mina vänner drog ganska tidigt eftersom det blev rätt mycket av en fyllefest i slutet och man fick inte längre ut så mycket av festen. Dessutom har jag en ganska lång bit att åka så för att inte komma hem alldeles för sent så drog jag hem hyfsat tidigt.

Idag är det val, spännande spännande. Farmor har dessutom kallat in närmaste släkten till valmiddag så det blir släktmiddag idag. Men innan dess ska jag träffa Gillis, det blir mysigt.

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0