Tusen gånger starkare


Idag såg jag en film som jag i det stora hela tyckte var väldigt bra, lite extrem i sina karaktärer men det fungerade ganska bra ändå, Tusen gånger starkare hette den. Tanken bakom den här filmen var väldigt bra och jag tycker att alla borde se den eftersom den är väldigt aktuell i sitt tema. Den handlar bland annat om att aldrig vara någon annan än sig själv, att verkligen visa vem man är och vad man tycker och vill och jag vet hur svårt det här är idag.

Jag har varit osäker, jag har mått dåligt över olika saker, jag har varit otroligt tyst och knappt vågat säga ett ord inför andra, jag har haft låg självkänsla och inte insett mitt eget värde, jag har haft lågt självförtroende och har trott att jag inte skall klara av något här i livet, jag har inte vågat uttrycka mina åsikter och jag har inte alltid varit mig själv.

Jag är fortfarande inte särskilt pratsam och är hellre tyst tills jag faktiskt har något viktigt att säga, men jag kan säga mina åsikter på ett helt annat sätt idag. Jag står för vad jag tycker och tänker och gillar inte att gömma mig bakom någon annans åsikter. Jag har bättre självkänsla nu och jag vet att jag kan klara precis vad jag vill åstadkomma, det handlar bara om att kämpa tillräckligt mycket. Jag vill inte vara någon annan än mig själv för jag vet att jag är otroligt bra och jag är unik.

Jag fortsätter att utvecklas hela tiden, när jag ställs inför nya utmaningar och jag älskar det. Jag kollar tillbaka på hur jag var för fyra år sedan och jäklar vad jag är annorlunda idag, på ett bra sätt alltså. Jag hoppas att jag kommer att kolla tillbaka på mitt 16-åriga jag om fyra år och tänka precis samma sak.

Oj, jag tappade tråden lite. Hur som helst, se Tusen gånger starkare och var er själva. Det är min uppmaning till er idag. ;)

Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0