Att förändra världen

Alltså, jag är ledsen men just nu orkar jag inte blogga i den här bloggen för jag vet verkligen inte vad jag skall skriva. Här skriver jag bara meningslösa saker och jag orkar inte vara ytlig och vardagsbunden hela tiden. Det finns så himla mycket mer att skriva om och det är precis det jag gör i en annan blogg. Den är anonym än så länge, för jag vet inte om jag vill att folk skall veta alla mina åsikter. Jag behöver lite mer styrka och självförtroende innan jag vill dela med mig av allt det jag skriver eftersom jag går på vissa grejer rätt hårt, konsumtionssamhälle, djurplågeri, stora ekonomiska skillnader o.s.v. men jag kommer att börja göra det tids nog för jag vet att mina åsikter är väl utvecklade och tänkvärda. Jag vet att jag kan göra skillnad om jag verkligen försöker och jag tänker göra allt jag kan för att göra världen till ett lite bättre ställe att leva på. Jag läser en bok just nu där det står; "The trick of it, she told herself, is to be courageous and bold and make a difference. Not change the world exactly, just the bit around you." Detta tycker jag är vettigt, jag tror att det är viktigt att börja med sin omgivning innan man kan gå på de riktigt stora problemen. Men jäklar vad jag skall jobba för att göra världen lite bättre.

Här är ett utdrag ur min tankebok:

Jag vill jobba mot fattigdom och sjukdomar, konsumtionssamhälle, icke mänskliga rättigheter, djurplågeri, miljöförstöring, krig och att människor inte ses som lika mycket värda. Jag vill bli aktiv i massor av välgörenhetsorganisationer, jag vill jobba som volontär och läkare och hjälpa människor runt om i världen, marinbiolog för att rädda haven, samtidigt som jag vill jobba som journalist och på så sätt sprida mitt budskap. Jag vill jobba som politiker för att ha makten att ändra det som är fel, artist för att bli en förebild för andra och på så sätt få andra att ta till sig mitt budskap. Hur ska jag hinna med allt det här?

Ja, det är så här mina tankegångar går. Jag är så frustrerad över att världen är så skev och orättvis, över hur grymma människor kan vara mot varandra och mot andra levande organismer, hur jäkla dumma vi är. Vi är medvetna om konsekvenserna över vårt sätt att leva men ändå fortsätter vi. Genom att leva som vi gör nu skapar vi vår undergång!

Linda

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0