Måndag 17 januari 2011

Vet ni vad? Snön börjar smälta bort vilket jag tycker är helt underbart. Dock så känns det lite konstigt att gå runt i januari och se snön smälta bort. Detta kan låta ytterst konstigt men jag hoppas på att det kommer att snöa mer snart igen. Kanske inte lika mycket som förra året men jag vill gärna att februari ska bestå av snö.

Igår så fick jag äntligen mina Cheerleadingskor så nu kan jag också springa runt i fina vita skor precis som alla andra, haha. Dock så fick jag en helt ny modell som ingen annan har, lite surt med tanke på att jag tycker deras är finare men det spelar ingen roll. Så länge de funkar bra och är vita så ska det inte vara något större problem.

Idag så hade vi tyska i skolan och jag måste faktiskt erkänna att det var en riktigt rolig lektion. Vi fick jobba självständigt vilket jag uppskattar riktigt mycket. Vi har alltid genomgångar på tavlan annars och man vågar inte säga ett enda ord. That's life!

Som ni kanske märker så har jag börjat med en mycket mer positiv sida här på bloggen. Om jag ska vara helt ärlig så är det så mycket roligare att blogga nu när jag faktiskt har en positiv sida. Det ska jag helt klart fortsätta med. Dock så finns det dagar då man verkligen inte är på humör för någonting och då får det helt enkelt vara så. Jag skulle inte klara av att ha en blogg där man skriver om hur livet leker hela tiden, för det är inte realistiskt. Alla har vi våra toppar och dalar, så är det bara.

Nej, nu är det dags för mig att plugga lite tyska, men det behövs ju inte om ni kollar på bilden nedan, hehe.


Spelet går ut på att man ska möblera ett rum så som tysken vill ha det. Alltså att han till exempel säger "Ein rosa teppich" så får man tänka på vad det betyder och sedan då trycka på en rosa matta. Som ni ser så tog det inte lång tid för mig och jag hamnade på High score listan, haha. Finns även på franska, spanska och engelska tror jag. Klicka här och sedan så väljer du språk, när du gjort det så trycker du på spelet högst upp där det står en kille med möbler. Ha så roligt!

//Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0