Varför jag är (stolt) vegetarian

I oktober 2010 så tog jag beslutet att bli vegetarian och det var ett av mina bästa beslut någonsin. Anledningen var för att det var korv stroganoff i skolan och som alltid så tog jag en portion men så fort jag fick maten i munnen så blev jag oerhört äcklad, jag hade nyligen sett en film från djurrättsalliansen som visar hur grisar KAN bli behandlade. Den dagen så bestämde jag mig för att bli vegetarian.

Så jag är vegetarian för att jag först och främst tycker synd om djuren som ska behöva födas upp i ett trångt utrymme för att sedan bli slaktade och sedan uppätna av människor. Hangrisar blir kastrerade utan bedövning.. Kan ni förstå hur förbannat ont det måste göra för dem? Många människor kan säkert tänka "Åh vad synd det är om grisarna" och sedan dra och äta en korv. Sådana människor är värst av allt, gör något då om ni tycker det är så synd om dem!

Många säger "Jag skulle gärna bli vegetarian men jag får inte för mina föräldrar" men jag tror inte att det blir så svårt. Här hemma så händer det ibland att hela familjen äter vegetariskt eller att de slänger in någon quorn filé till mig. Svårare än så är det inte.

En annan ursäkt är att de inte tycker om bönor och linser. Okej, jag tycker inte att det är det bästa som finns men det går ändå att äta, det smakar inte skit som vissa andra verkar tycka. Jag är rätt kräsen när det kommer till mat så om jag kan äta det så kan ni äta det. Blanda bara i lite bönor i en sallad och krydda lite, det smakar jättebra, jag lovar.

Om inte min text biter på er så kan ni väl ta er en titt på dehär klippen!


Olivia

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0