Joggingtur och cheerleading

Har precis kommit hem från en härlig joggingtur såhär på morgonen. Sedan jag började på gymnasiet har jag blivit så otroligt pigg på helgerna, antagligen för att jag är van vid att gå upp klockan sex varje dag (ja, så dåligt schema har jag). Jag tycker att det är jättehärligt att vara ute på morgonen, fåglarna kvittrar, solens strålar värmer och livet är allmänt fantastiskt.

Om några timmar ska jag dra iväg för att kolla på min syster när hon tävlar i DM i Cheerleading och det blir också kul. Jag hade en del fördomar om cheerleading innan jag verkligen förstod var det var, typ "åh vad larvigt med cheerleading, stå och hoppa i korta kjolar och skrika fåniga hejarramsor till fotbollslag", men det är en väldigt komplicerad SPORT (ja, jag tycker faktiskt att det är en sport numera Olivia) som kräver väldigt mycket styrka, rytm, vilja och smidighet osv. osv. (och så kan man rabbla upp massa egenskaper man behöver ha i evigheter men jag avstår från det). Tro mig, jag har provat på några övningar de gör på sina träningar och det är jobbigt kan jag säga er. Men i alla fall, det blir kul att kolla på!

Time for breakfast! Vi hörs.


Härligt spontana bilder, inte alls tillgjorda.

Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0